måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans dag :)

Idag har jag varit med Nathalie på kungsmässan och där köpte jag ett jätte gulligt halsband till mamma och hon blev jätte glad. Hon blev jätte glad :) Och sen gick jag och Nathalie hem till mig och kollade på "Lilla Sjöjungfrun" och sen gick hon hem. Vid fem tiden började jag laga mat och eftersom det är alla hjärtans dag idag så blev det en liten mys middag jag lagade Filé med lingonsås :) Receptet får ni här:



Filé med lingonsås
4 port
Ingredienser
1 tsk salt
1 msk smör
2 ½ dl Kelda mellangrädde
2 msk konc kalvfond
1 krm krossad kryddpeppar
1 tsk soja
½ dl lingonsylt
1 msk hackad persilja
ev 1 msk hela lingon

Gör så här:
Skär köttet u tjocka skivor och krydda med salt. Bryn smör i en stekpanna. Vispa ihop grädde, fond, peppar, soja och lingonsylt i en låg, vid gryta. Lägg i köttet. Låt puttra 4- 5 min. Strö över persilja och lingon. Servera med potatisklyftor och broccoli :)

Jätte gott! Ett recept jag verkligen rekommenderar dig att prova på! :)
Ha en fortsatt bra Alla Hjärtans Dag ! :)
Xoxo
Michelle

Inga kommentarer: